Remarketing inzetten via Google Analytics

Als ondernemer is het een mogelijkheid om bezoekers van jouw website later weer in contact te leggen met de website. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je via Google Analytics deze manier voor marketing kan inzetten op jouw doelgroep.

Niet iedere bezoeker koopt gelijk iets online op jouw website, iemand kan het uitstellen of verder bedenken. Uitstel is niet altijd afstel, wanneer jij deze bezoeker opnieuw confronteert met jouw website dan is er kans dat er wel wordt overgegaan tot een aankoop.

Campagne opzetten

Stel een nieuwe campagne aan binnen Google Analytics en kies voor remarketing. Je krijgt een code en deze moet je binnen jouw website plaatsen, dan kun je beginnen!
Je kunt een lijst samenstellen met meer dan 250 statistieken waarin jouw remarketing doelgroep moet voldoen. Hierbij moet je denken aan kenmerken als locaties, duur van bezoek, weergegeven pagina’s.

logo

Ook kopers retargeten

Vaak wordt er gekozen voor bezoekers die niet tot een aankoop zijn gekomen. Maar het is ook zeker belangrijk dat je retarget op klanten. Dit zijn de mensen die al daadwerkelijk vertrouwd waren met het merk en daarom kans biedt op een volgende aankoop.

Herhalen

Blijf jouw doelgroep constant aanpassen en verbeteren, zo kun je ook goed vergelijken wat wel en niet zal werken. Denk ook goed na dat het goed aansluit bij andere marketingactiviteiten van de website, bijvoorbeeld de e-mails die je verstuurt.

Wanneer je meer wilt weten, bekijk dan deze cursus Google Analytics van Learnit.