Muziek, een gegeven wat al eeuwen bestaat en ook eeuwig zou voortduren. Of het nou met de hand of met de computer gebeurd, iedereen geniet ervan. De laatste jaren ontwikkelen er steeds meer nieuwe technieken die ervoor zorgen dat er nieuwe muziekstijlen ontstaan. Het is dus erg belangrijk dat muziek gepromoot wordt, zowel via de radio als internet. Een perfecte mogelijkheid hierbij is dan ook via het internet social media. Social media is een platform die zich de afgelopen jaren sterk heeft ontwikkeld en tegenwoordig iedereen ook wel gebruik van maakt. Om de marketing van muziek te verbeteren springt er een platform uit; Instagram!

Waarom Instagram?

Instagram is een platform die zich de afgelopen jaren sterk heeft ontwikkeld als trendsetter van social media. Mensen kunnen simpel een foto of video delen, liken en vervolgens delen met elkaar. Het is niet een platform waar mensen muziek van een bepaalde artiest kunnen luisteren maar dit is een mogelijkheid die ervoor zorgt dat muziek gepromoot wordt en dus eigenlijk dient als een marketingstrategie. Doordat een artiest namelijk een account heeft kan hij/zij foto’s of video’s hierop plaatsen van bijvoorbeeld een nummer wat ze aan het maken zijn. Mensen worden hierdoor nieuwsgierig en blijven geïnteresseerd in de artiest en gaan meer nummers luisteren. Dit zal ertoe leiden dat de inkomsten stijgen doordat de artiest meer views/streams krijgt op zijn nummers.

Waarom chatkracht?

Chatkracht dient in dit geval als een ondersteunende factor van het account. Dit zal niet gaan over de muziek maar over het doorverbinden en triggeren van mensen. Dit zal bijvoorbeeld gaan door vragen te beantwoorden over waar de muziek te beluisteren is. Ook zullen de chatspecialisten zo inspelen op de mensen zodat ze gestimuleerd worden om bijvoorbeeld andere platformen te openen. Dit zal leiden tot meer inkomsten voor de artiest. Het is dus een win-winsituatie waarbij zowel Chatkracht als de muziekindustrie hier als winnaar uitkomt.