Zo organiseer je een eindejaarsborrel voor je werknemers

eindejaarsborrel

Het einde van het jaar kruipt steeds dichterbij. Ga jij dit jaar ook een eindejaarsborrel of kerstborrel organiseren voor je werknemers? Dit is het perfecte moment om samen in een informele setting terug te kijken op het afgelopen jaar. Collega’s kunnen het weer eens over iets anders hebben dan jaarcijfers of kpi’s en tegelijkertijd bevordert zo’n eindejaarsborrel de sfeer in het team. Maar wat moet er geregeld worden om de eindejaarsborrel tot een succes te maken? We geven je een aantal handige tips.

Prik een datum

Wie slim is, begint ruim op tijd met de voorbereidingen. De eerste stap in je voorbereidingen is het prikken van een datum. Als de datum eenmaal vastligt, kan iedereen er rekening mee houden. Laat je collega’s eerst een datumprikker invullen. Zo weet je meteen op welke dag de meeste collega’s bij de borrel kunnen zijn. Ligt de datum vast, dan kun je je collega’s een leuke uitnodiging sturen waarin je de datum en tijden doorgeeft. 

Inkopen doen

Ben je begonnen aan de voorbereidingen, dan kan een boodschappenlijstje een handig hulpmiddel zijn voor de inkopen. Misschien heb je met een vast budget te maken voor het organiseren van de borrel. Wanneer je van tevoren precies weet wat je nodig hebt en wat dit ongeveer gaat kosten voorkom je onaangename verrassingen bij het afrekenen. Hoeveel flessen frisdrank, bier en wijn heb je bijvoorbeeld nodig voor het aantal collega’s dat naar de borrel komt? Welke verschillende borrelhapjes komen er op tafel te staan? Bitterballen vallen natuurlijk altijd in de smaak, maar je kunt ook denken aan lekkere olijven, smeersels en vers brood. Op zo’n tafel vol met lekkere hapjes mag feestelijke tafeldecoratie niet ontbreken. Of wat dacht je van gezellige feestartikelen, zoals gouden ballonnen of slingers, om het jaar echt feestelijk af te sluiten met je collega’s?

Maak een draaiboek

Met een goede voorbereiding wordt het ongetwijfeld een gezellige eindejaarsborrel. Eentje die voor herhaling vatbaar is! Om jezelf en collega’s bij een volgende editie veel tijd te besparen raden we je aan om je planning vast te leggen in een overzichtelijk draaiboek. Welke zaken moeten op welk moment geregeld of besteld worden? Moet er een zaal of locatie gereserveerd worden? Wat kunnen andere collega’s betekenen bij het organiseren van de borrel? Heb je dit allemaal netjes opgeschreven, dan is het de volgende keer slechts een kwestie van de stappen in het draaiboek volgen. Zo hoef je niet steeds het wiel opnieuw uit te vinden, wel zo fijn!